Murvel-häng!

Alla tycker att Murveln i Nordstan är ett ställe man bara inte får gå till. Jag, Robban och Ella var där förra söndagen. Satt på Pullmans i Centralen först (där Ella jobbar). Vi hade hur trevligt som helst och fulla blev vi. Stackars Robban tyckte nog inte det var lika roligt för han började jobba o4.oo. Men vi drog hem till mig alla tre vid två-tiden. Robban fick inte mycket sömn, jag och Ella fortsatte med mitt lådvin! Skrattade så jag fick magknip och när man liksom inte får skratta för man måste vara tyst går det inte, man bara exploderar. Robban var sådär nöjd.....

Även i torsdags blev det Murveln. Denna gången bara jag och Ella. Vi började på Pullmans, hennes jobbarkompisar är förbannat trevliga! När de stängde drog vi vidare till Murveln, de stänger o3.oo varje dag, underbart ju! Träffade en man där som hade rest mycket i Tyskland. Vi fick en massa tips nerskrivna på kvitton så nu ska det bli en bra road-trip, med besök på historiska platser.

Drack en Bloody Mary för första gången i mitt liv. Fan vad äcklig den var... Någon som vet ett ställe som kan göra en god sådan? Sen stängde det och vi tog taxi hem (tydligen)... Minneslucka AB.

Slutsatsen: Murveln är ett ganska trevligt ställe. Hänger faktiskt hellre med folket där, än att gå till något snobbigt ställe. Men jag gillar lugna pubar bättre än nattklubbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0