500kilos-mannen.

Tittar på fyran nu, det är en dokumentär om en snubbe som väger 500 kilo. Såg precis ett inslag där de skulle tvätta honom, jag höll på att kräkas! Huden är inte hud, det är stenhårt och nästan svart. Hur kan hud se ut så *klökas*?

Sen pratar de om sina barn... "om barnen får välja mellan grönsaker och snabbmat, väljer de snabbmat". Men finn fem fel! Visst, jättebra att låta barnen vara med och välja middag. Men då kan man kanske erbjuda två någorlunda nyttiga alternativ och låta ungarna välja något av dem.

Min favorit-unge, Bianca, är fem år och äter grönsaker. Varför? Jo, för hennes föräldrar lärde henne från tidig ålder att ha lite gurka på mackan och lite broccoli till spagettin och köttfärssåsen. Det är ingen som har tvingat henne, bara låtit det vara naturligt från tidig ålder. Grönsaker och frukt är gott, och naturligt. Men ungar har en fientlig inställning till det och vill istället ha godis, samma här vafan, men ju tidigare man vänjer sig vid grönsaker, ju lättare är det att tycka om.

Snälla mamma och pappa, hjälp mig med ett träningskort så jag inte blir som snubben på tv. Det är bara 438 kilo kvar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0